۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

آینده لاریجانی ها، شاید در برابر رهبری


پیام تبریک صادق لاریجانی و علی لاریجانی به میرحسین موسوی به مناسبت پیروزی در انتخابات حاکی از این است که نزدیکان خامنه ای هم از این کودتا خبری نداشته اند. صورت نگران احمدی نژاد را به خاطر آورید که در روز 22 خرداد ترس از پیروزی موسوی را به خوبی نشان میداد، به طور قطع پیروزی موسوی موجی از افشاگری ها را در پی داشت. شاید در مورد شخص رهبری سخنی به میان نمی آمد اما با بی اعتبار شدن نزدیکان وی، رهبری نیز بی اعتبار میشد. به همین دلیل خامنه ای به کمک سپاه کودتایی را طراحی کردند تا قدرت خود را حفظ کنند. اما در طراحی این کودتا افرادی را سهیم نکردند از جمله برادران لاریجانی که یکی پرونده های قضایی و فساد دولت در دستش هست و دیگری مجلسی که شاید در نظر اول عقیم شده باشد اما به هرحال توانایی هایی نیز دارد.

برای لحظه ای خود را جای افرادی مثل لاریجانی ها بگذارید. 23 خرداد 88 است و شما که از نتایج اصلی انتخابات اطلاعات دارید سعی دارید اولین هایی باشید که به رییس جمهور آینده تبریک میگویید تا رابطه ی خوبی با وی ایجاد کنید. ناگهان مطلع میشوید افرادی که کمتر در حکومت بودند مانند کامران دانشجو و محمود احمدی نژاد به دستور رهبر کودتایی ترتیب دادند و شما را نیز به حساب نیاورده اند. قطعا کینه در دلتان خواهد ماند و سعی میکنید روزی انتقام بگیرید. پیش خود میگویید اگر قرار بود این هزینه را برای ا.ن بدهند برای چه شخص بهتری را اننتخاب نکردند؟ من (علی لاریجانی) گزینه بهتری از ا.ن بودم و...

کمتر به نظر میرسید افرادی مانند خاتمی و کروبی و کمی هم رفسنجانی در مقابل رهبری قرار گیرند، اما در مورد میرحسین موسوی قضیه کمی متفاوت بود زیرا از زمان نخست وزیری خود با خامنه ای مشکلاتی داشت. اختلافات بین کروبی و خاتمی و افراد بسیار دیگری با خامنه ای سبب شد که در این بازه تاریخی ایران در مقابل وی قرار گیرند، اختلافات پیش آمده در طی یک سال و اندی گذشته نیز روزی سبب میشوند تا چهره های بیشتری در مقابل خ.ر قرار بگیرند. این تقابل به این معنا نیست که افراد نو ظهور هم، مانند موسوی و کروبی در صف مردم باشند. افرادی که در این مدت دستشان به خون آلوده شده به یاری مردم نمیاند اما به جنگ رهبری خواهند رفت و شاید شکست بخورند اما مجراهایی که رهبری از آنان تغذیه میکنند و با تملق های آنان برای خود اعتبار کسب میکند هنگامی که از بین بروند، ضعف رهبری را به همراه خواهند داشت.

یک بازی دو سر باخت برای آینده ولایت فقیه در ایران وجود دارد و مردم در نقش کاتالیزر هستند. یا میتوانیم که این فرآیند را سرعت ببخشیم یا از سرعت آن بکاهیم.
Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: GBuzz :: Greader :: Addthis to other ::

۲ نظر:

  1. تحلیل گر شدی داداش امیر
    خدا قوت :))
    و چقدر جالب و قابل تامل

    پاسخحذف
  2. سلام پریسا جان
    آره، معمولا نزدیک امتحانا که میشه زیاد درس میخونم . چرت و پرت میزنه به سرم میام به خورد ملت میدم :دی
    اسمایلی تحلیلگر دوزاری بودن

    پاسخحذف