۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

کی بهمون توهین میشه؟

امروز نشسته بودم یعنی ننشسته بودم ول شده بودم رو مبل داشتم کانالارو بالا پایین میرفتم بی بی سی فارسی که اخبار دیشب رو داشت نشون میداد صدای آمریکا هم که بخش انگلیسی داشت صدا و سیمای ملی هم که فاتحه اش رو سه چهارساله خوندیم رسیدم به این کانالهای GEM و PMC و فارسی 1 نمیدونم کدوم یکیشون بود داشت تبلیغ کولر گازی پخش میکرد که سه تا جوون خوشتیپ آبادانی نشسته بودند داشتند از گرمای هوای و پاره شدن لایه اوزون حرف میزدند و خالی میبستند.یه لحظه خنده ام گرفت گفتم دمشون گرم این آبادانیها چه جنبه ای دارند یاد رفیقم افتادم که آبادانی بود به قول خودش میگفت از نون شب واجب تر خالی بندیه!
نمیدونم اون لحظه خوشحال شدم یا ناراحت . از یه طرف خوشحال شدم از جنبه و خوش برخوردی بچه های جنوب از یه طرف هم ناراحت شدم که چرا باید کار به جایی برسه که یه کاریکاتور باعث دلخوری هموطنان آذری بشه! تو اون کاریکاتور اون سوسک خیلی از جاها فارسی حرف زده بود با خودم فکر کردم دلیل این دلخوری یه تیکه دیالوگ آذری نبود ! اول خواستم ننویسم گفتم شاید به کسی بر بخوره ولی بعد پشیمون شدم الان هم هی پاک میکنم هی مینویسم. تحریکات خارجی میتونست زمینه ساز باشه رفتار های غلط ما در گذشته میتونه زمینه ساز باشه ولی این ما کی هستیم؟ چند درصد از این ما آدری ، لر ، کرد و ... هست؟ هرجور گشتم نفهمیدم این کاسه کوزه ای که سر تهرانی میشکنه که به آذری ها توهین میکنند واسه چیه؟ به قول خود آذری ها نصف تهران ترک اند نصف دیگه هم لر و کرد و ... اند. من هنوزم باور ندارم اون کاریکاتور توهین بوده باشه اون جوکهایی هم که واسه همدیگه میسازیم گرچه درست نیست ولی اونها هم توهین نیست.توهین اون زمانیه که میان خون برادر و خواهرمون رو میریزند و ککمون نمیگزه! توهین اون زمانیه که درد و فلاکت مردم بلوچستان حواله میشه به ناکجا آباد. توهین اون زمانیه که اون طفل معصوم تو کردستان تو خرم آباد یه زمین فوتبال ساده نداره توش بازی کنه اون زمانی توهین بهم میشه که عکس اون مادر جنوبی رو میبینم که زانو زده داره از توی جوی آب ، آب مینوشه! شاید بقیه رو نگم بهتر باشه چون بعضی ها فکر میکنند غرض شخصی پشتش باشه!
Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: GBuzz :: Greader :: Addthis to other ::

۲ نظر:

  1. کجایی امیر؟ ایمیلهات رو چک نمی کنی ؟از تولدت تا حالا منتظرم.کنکورت چی شد؟

    پاسخحذف