۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۸, شنبه

ما (جنبش سبز) شکست خوردیم؟ - نکاتی در باره ی نمایشگاه کتاب به همراه عکس


دوستان توجه داشته باشید متاسفانه ما دلخوش کردیم به 4 تا خبر کوچویک و هیچحرکتی نمیکنیم. با یک جملخ سردبیر روزنامه رسالت احساس غرور میکنیم اما دریغ از کمی جنبش و طراوت و تازگی!
ماسفانه شاهد بودیم هر وقت که کسی در دستگاه حکومتی عقب نشینی کرده ما به جای پیش روی ایستادیم و دلخوش کردیم و کارها رو حواله دادیم به آینده و این تاکتیکی شده برای حکومت یعنی حکومت در ظاهر اعلام شکست یا ضعف در برابر جنبش میکند و ما از حرکت و جنب و جوش می ایستیم!
به عنوان مثال از روزها قبل تلاش کردیم تا جمعه 17 اردیبهشت یک تجمع شکل بدیم اما تعداد کمی از دوستان مشارکت کردند و کسانی که امیدوار بودند را هم دلسرد کردند.
این جمعه من در نمایشگاه بودم و اگر میخواهیم جمعه آینده حرکتی کنیم به نظرم لازم باشد نکات زیر را بررسی کنیم :
1 – ورودی نمایشگاه (شبستان – طبقه همکف) از سمتی که  از ایستگاه مترو شهید بهشتی به سمت نمایشگاه می آیید شلوغ و پر ازدحام هست و تا راهرو های 6 و 7 این تراکم شدید ادامه دارد و مکان خوبیبرای شروع تظاهرات و شعار دادن ها است اما باید تراکم رو حفظ کرد و جمعیت رو پراکنده نکرد
2- سالن های کتب آموزشی که در طبقه ی بالا (حیاط – پشت بام شبستان) وجود دارند با دوربین کنترل میشوند و اصلا مناسب نیستند!
3- بالای پله های مصلی که شما از حیاط بالا میتوانید به سمت شبستان و صحن اصلی بیایید محوطه بزرگی است که معمولا خلوت است و به نظر من میشه اول اونجا همه جمع شیم شعار ندیم تا جمعیت قابل قبول بشه و همه اطمینان پیدا کنیم که بقیه هم به قصد تظاهرات آمده اند.


تذکر : در سمت راست شبستان ورودی شبستان از سمت ایستگاه مترو شهید بهشتی است و رهروها از آنجا شروع میشوند.
طبقه اول ناشران عمومی و طبقه دوم که راهرویی جداگانه دارد برای کتب خارجی است.
در شمال غربی پشت بام شبستام غرفه های موقتی احداث شده است که در آن ناشران آموزشی حضور دارند و با دوربین کنترل میشود


4- قسمت زیادی از صحن مصلی در دست عملیات عمرانی است و قسمت باقی مانده بسیار کوچک و ناکارآمد هست!


5- اگر از سمت ایستگاه مترو مصلی به سمت نمایشگاه می آیید میتوان تظاهرات را در همان نیمه راه تشکیل داد اما باید اطمینان پیدا کرد که اکثریت به قصد تظاهرات آمده اند.
6- تمرکز اصلی رو باید در پشت بام شبستان (حیاط – طبقه بالا) گذاشت چون محوطه توسط دوربین کنترل نمیشود وسیع است و راه در رو دارد.

تذکر: تمامی تصاویر از نرم افزار Google Earth گرفته شده است ( تصاویر آپلود شده از : میثم احمد زاده - وحید اخوی زاده ) 
برداشت با ذکر منبع ( وبلاگ کلک) آزاد است.
Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: GBuzz :: Greader :: Addthis to other ::

۲ نظر:

  1. دلم خیلی میخواست که بیام تهران واسه نمایشگاه...جام رو خالی میکردی داداشی

    پاسخحذف